Az idei szezon során többször is előfordult, hogy felszáradó pályán kellett bizonyítaniuk a pilótáknak, és Charles Leclerc minden ilyen helyzetben elmaradt a megszokott tempójától. A leglátványosabban talán az ausztriai sprint során szenvedett, amikor száraz pályán dobogóra állt, de a sprintnapon érkező eső teljesen megzavarta, és elsüllyedt a mezőnyben.
A Ferrari pilótája akkor azt mondta, hogy saját magában kell keresni a hibát, egyszerűen nem találja a ritmust a változó körülmények között.
A Belga Nagydíj időmérőjén ismét vizesen induló, de közben felszáradó pályán kellett nagyot menni, és Leclerc ezúttal meg is csinálta a feladatot, behozta másodiknak a Ferrarit, csak Max Verstappentől kapott ki, az autóból kiszállva pedig rögtön el is mondta, hogy rengeteget dolgozott azon, hogy ilyen helyzetben is jól tudjon teljesíteni.
A Formula.hu részvételével zajló FIA-sajótájékoztatón aztán rá is kérdeztek rála, hogy min változtatott:
„Őszintén a vezetési stílusomon eszközöltem bizonyos változtatásokat. Alapvetően elég agresszíven vezetek, és ilyen körülmények között ez nem működik. Túl sokat hibázgattam, és nem volt meg a stabil alapom, úgyhogy megváltoztattam a megközelítésemet, és úgy tűnik, hogy ez jobban működik” – magyarázta Leclerc.
Külön kérdésre sem árult el túl sok részletet ezekről a változtatásokról, de a lényeget azért körbeírta:
„Igazából nagyon nehéz megmagyarázni ezt részletesen, mert apró, kis változtatások ezek, amelyek mégis jelentősen megváltoztatják a végkimenetelt. Ahogy mondtam, nagyon agresszív vezetési stílusom van, ami a teljesen száraz és a teljesen esős körülmények között is működik, de amikor a kettő között van a pálya, akkor nem fizetődik ki. Próbáltam más irányokat nyilván a beállításokkal is, és hogy hogyan tudom változtatni egyik kanyarról a másikra, ez pedig azonnal meghozta az önbizalmam. Ettől azonnal megjött a jó köridő is.”
A pole ellenére nem hiszi, hogy képes lehet legyőzni a Red Bullokat: Perez mellőle rajtol, Verstappen pedig a harmadik sorból, és nem érzi úgy, hogy egy versenytávon kellő erő van a Ferrariban az energiaitalosok megállításához.
„Nem hiszem… főleg hogy a két Red Bull mögülem rajtol, szerintem sokkal jobb autójuk lesz a futamra, mint nekünk. Nyilván jó az élről rajtolni, ez jó esélyt ad nekünk egy erős eredményhez, de a győzelmet megcélozni túl optimista lenne. Nyilván ha bármilyen okból adódik egy lehetőség, akkor megpróbáljuk kihasználni, de szerintem nehéz lesz ezeket a srácokat magam mögött tartani.”