Miért kellett drasztikusan visszalassítania Verstappennek a futam végén?

Miután még a verseny első harmadában áthámozta magát némi csata után Carlos Sainzon, Max Verstappen kényelmes versenyzéssel húzta be rekorddöntést jelentő tizedik győzelmét zsinórban a vasárnapi Formula-1-es Olasz Nagydíjon. Belülről azonban nem feltétlenül volt sima a holland futama, az utolsó néhány körben ugyanis több másodpercet visszalassult.

Amikor erről kérdezték, a Red Bull-os nem tudott sok részletet elárulni: „Néhány körrel a vége előtt drasztikusan le kellett lassítanom, hogy eljussak a célig” – nyilatkozta Verstappen a Formula.hu jelenlétében a sajtótájékoztatón.

f1-verstappen-redbull-monza-win

„Még nem beszéltem a csapattal arról, mi volt igazából a gond. Csak azt mondták nekem, mit kell tennem, és azt is csináltam a végéig. Szerencsére természetesen volt előnyünk a mögöttünk érkezőkkel szemben, úgyhogy könnyedre vehettem a figurát a végén.”

Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője aztán később elárulta, hogy néhány dolog melegedett a világbajnok RB19-esén, ezért nem akarták, hogy utolérje a lekörözendő versenyzőket a hajrában:

„Csak néhány hőmérsékleti problémát menedzseltünk. Csak nem akartunk kockáztatni egy ilyen forró napon. Volt néhány hőmérséklet, ami… de azért kontroll alatt tartottuk. Volt néhány autó Gasly előtt és nem akartunk piszkos levegőben autózni, ezért vettünk kicsit vissza az utolsó körökben.”

Horner megjegyezte: nem lehettek teljesen nyugodtak azt követően, hogy Yuki Tsunoda alatt már a felvezetőkörben megállt az autó, elvégre az AlphaTauri több alkatrészből is ugyanazt a specifikációt használja, mint a Red Bull.

Formula.hu

Tagged: