Fejlesztő Ferrari, dél-amerikai Perez – csütörtöki F1-es hírek

Kezdjük a Ferrarival, amely Monzában a 2023-as F1-es szezonja talán legerősebb teljesítményét nyújtotta, de ez nem sokat ér a hátralévő futamokra – hogy miért, arról a Formula Plusz rovatunkban írtunk bővebben.

Mindenesetre a Scuderia szeretné azért erősen zárni az idényt, éppen ezért annak ellenére sem áll le a fejlesztésekkel, hogy 2024-re új autót terveznek: erről Jock Clear beszélt részletesen. Arról pedig Pedro de la Rosa, hogy szerinte a vörösöket erősítő Charles Leclerc még mindig nem számít topversenyzőnek szerinte.

f1-leclerc-sainz-ferrari-monza

Lewis Hamilton számolja a napokat a 2024-es Mercedes bemutatójáig: a hétszeres F1-es világbajnok tudja, hogy együtt kell élnie az idei autóval, de már alig várja, hogy a Mercedes jövő februárban leleplezze a W15-öst.

Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke úgy véli, az ő feladatuk, hogy jobb technikát adjanak Alonsóék alá, akik mindent kiautóztak magukból az Olasz Nagydíjon is.

Érdekes nyilatkozatot adott Sergio Perez kapcsán Helmut Marko, aki szerint pilótája azért nem villog az időmérőkön, mert dél-amerikai. A kijelentés kapcsán az apró bökkenő, hogy Mexikó nem Dél-Amerikához tartozik – de mint az F1 legfrissebb videójából kiderül, a versenyzők közül sem mindenki keni-vágja a földrajzot

f1-perez-marko-redbull_1

Maradva még a Red Bullnál: Marko minapi hízelgő nyilatkozata után Christian Horner is megszólalt az általa is nagyra tartott Lando Norris esetleges szerződtetéséről – részletek ide kattintva.

„Azon kívül, hogy eltörjük a lábát, nem tudom, mit tehetnénk ellene” – jegyezte meg természetesen viccelődve a műkorcsolya emlékezetes 1994-es botrányára utalva Max Verstappen dominanciája kapcsán Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója.

Úgy fest, Nico Hülkenberget is érdekelné az Audi F1-es ülése majd: „Ez egyértelműen az egyik legvonzóbb projekt jelenleg, hiszen egy új, ráadásul német gyártó jön a Formula–1-be. Dolgoztam már együtt azokkal az emberekkel és jól is működtünk együtt korábban, úgyhogy igen, papíron ez jól mutat. Nyilván dolgoznom kell és meggyőző teljesítményeket kell produkálnom, hogy kaphassak ott egy esélyt”.

Mindeközben a MotoGP-ben alakul a pilótapiac: egyfelől hivatalossá vált Luca Marini maradása a VR46 Ducatinál, ám ennél is érdekesebb, hogy egybehangzó sajtóértesülések szerint Marc Marquez a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére az évad végén elhagyhatja a Repsol Hondát, hogy a Gresini Ducatihoz igazoljon – erről bővebben itt.

Formula.hu