Megszakadt a Red Bull idei veretlensége és Max Verstappen győzelmi sorozata: zsinórban tíz diadal után mindössze az ötödik helyen végzett a holland, míg a bikák a tavalyi Brazil Nagydíj óta először nem tudtak megnyerni egy futamot a Formula-1-ben.
Már pénteken látszott, hogy Szingapúrban a vártnál jobban küszködik a csapat az RB19-essel, amit alá is támasztott a két versenyző Q2-es búcsúja. Viszont a hosszabb etapok már valamelyest biztatóbb képet festettek az edzéseken, s ez is visszaköszönt a vasárnapi versenyen.
„Úgy vélem, a tempó a versenyen sokkal inkább visszatért ahhoz, amire számítottunk” – fogalmazott Christian Horner a leintés után a Formula.hu virtuális jelenlétében. „Ide érkezve azt vártuk, hogy szorosabb lesz a küzdelem, de azt hiszem, meglepett minket, mennyire messze voltunk pénteken. Úgy vélem, nem találtunk bele az autó megfelelő működési tartományába, különösen egyetlen körön, s ilyenkor borzalmasnak érződnek a gumik és egyszerűen semmi sem működik.”
Verstappen és a csapattárs Sergio Perez egyaránt a kemény gumikon rajtolt, ellentétben a mezőny többségével. Ám mint arról már Verstappen is beszélt, Horner szerint a taktikájukat tönkrevágta a 20. körben Logan Sargeant hibája után beküldött biztonsági autó:
„Úgy gondolom, főleg a későbbi etapon láthattuk, hogy Max tempója rendkívül erős volt. Sajnos a futamon, ha úgy tetszik, stratégiai kockázatot vállaltunk azzal, hogy a kemény gumin rajtoltunk, s a legjobban úgy alakulhatott volna számunkra a verseny, ha egy korai vagy egy kései biztonsági autós fázis van. Amikor viszont bejött a safety car, az taktikai szempontból a lehető legrosszabbkor történt, mivel ingyen kerékcserére adott lehetőséget az előttünk állóknak.”
„Miközben a pályán ezzel pozíciókat nyertünk, az újraindítást egy nehezen melegíthető gumival kellett teljesítenünk, amelyekkel már 20 kört mentünk” – magyarázta a Red Bull csapatvezetője. „A biztonsági autó teljesen tönkretette a versenyünket. Szóval Maxot természetesen elkapták azok, akik ingyen cserélhettek, nekünk pedig normál versenykörülmények között kellett kiállnunk, amivel 23 másodpercet veszítettünk.”
„Szóval mindent figyelembe véve, a felzárkózásunkat és főleg a később mutatott tempónkat, erős versenyt futottunk azzal, hogy csak két tizeddel Charles mögött szeltük át a célvonalat.”
Horner odáig ment, hogy szerinte a biztonsági autó nélkül a stratégiájuk és Verstappen tempója révén akár az élboly csatájába is beleszólhatott volna a harmadik vb-címe felé menetelő pilóta a 11. helyről startolva:
„A verseny előtti szimulációk hetedik helyezést mondtak. De az egy átlagos futamon lett volna. Ironikus módon úgy érzem, hogy egy sima verseny esetén a stratégiánkkal és azzal, hogy Carlos visszafogta a tempót az élen a kemény gumik kopása miatt, Max egyértelműen beszállt volna a játékba a verseny végén mutatott tempójával. Szóval ha megnézzük a különbségeket és levonjuk belőle az ingyenes kiállásaik idejét, akkor hirtelen ott lett volna a játékban.”